Oldalak

2010. május 18., kedd

Saláta sajttal és gombával


Saláta sajttal és gombával













Egy salátás étel, sőt húsmentes salátás étel is lehet finom. Mondom ezt azoknak, akik szeretnének fogyózni, de nem szívesen hagynak fel a megszokott étrenddel.
Kísérletezgettem mostanában és tapasztalatom szerint ha kicsit változtatunk az étrendünkön, akkor nem kell lemondani a régi finom ízekről és néhány kilogrammtól is megszabadulhatunk szinte észrevétlenül.

A recept egyszerű, a zöld része kreatívan variálható:

Jégsaláta vagy lehet madársaláta
1-2 szál újhagyma
esetleg ha csíráztattunk otthon valamit pl. retket, azt is hozzá lehet tenni

Öntet:
vajat olvasztunk (kb. egy evőkanál)
beleteszünk egy kis füstölt sajtot, ezt hagyjuk felolvasni
ebbe teszünk friss gombaszeleteket (csiperke vagy sampion, de lehet erdei is)
egy kevéske vízzel hígíthatjuk, hogy ne piruljon az edény aljára, a gomba miatt pár percig hagyjuk lassú tűzön, aztán mehet bele a tejszín. A tejszínt nem forraljuk fel, forrás előtt lekapcsoljuk. Ezután lehet ízlés szerint fűszerezni. Én bio fokhagyma port és egyéb finom bio fűszerekkel ízesítettem. Pici vegyes borssal is. Ezt tényleg ízlés szerint érdemes.

A salátára ráöntjük az öntetünket és tettem rá még mozzarella golyókat megfelezve is.
Meg lehet még szórni egy kis reszelt sajttal is (pl. Grana Padano)

Nagyon ízlett nekem és a barátnőmnek is.

Tudom, hogy a sajt, a vaj és a tejszín nem éppen fogyókúrás étel, de én nem sok kilót akartam leadni és nem szerettem volna úgy járni, hogy egy gyötrelmes böjt után nekiesek a régi megszokott étrendnek és visszaszedem amit nehezen leadtam. Inkább szelíden átalakítom az étrendem.



Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése